EBELTOFT SKYTTEFORENING

INFORMATION

Skydning er en sport for alle, lige fra skolealderen, til langt hen i pensions alderen.

Skydning er ikke kun konkurrence, det er også fællesskabet om en idræt, godt kammeratskab og hyggeligt samvær med ligesindede i bestræbelserne på at opnå færdigheder i skydning.

Som medlem af Ebeltoft Skytteforening har du mulighed for at deltage i skydninger i følgende discipliner:                                                                   15 og 50 m riffel                                                                                                            15 og 25 m standardpistol                                                                                           25 m fin- og grovpistol

Foreningen råder over:                                                                                          10 stk. 15 m baner til riffel/pistol                                                                             10 stk. 25 m baner med duel anlæg til pistol                                                         10 stk. 50 m baner til riffel

Foreningen stiller rifler og pistoler til rådighed for medlemmer. Ammunition køber man i foreningen.

I skytteforeningen arrangerer vi hvert år følgende skydninger:

15 m riffel :

Klubmesterskaber, hvert forår.                                                             Juleskydning.

15 m pistol:

Klubmesterskaber.                                                                                 Juleskydning.

50 m riffel:

Fællesskydning med andre ikke skytteforeninger i Ebeltoft, hvert efterår. Klubmesterskaber, hvert efterår.

25 m pistol:

Standard-, Fin- og Grovpistol stævne i juli.                                        Klubmesterskaber, hvert efterår.

Hvert år deltager vi i følgende turneringer:

15 m riffel:                        Amtsturneringer.                                                                                                        15 m pistol:                                                                                                                JSF turnering.   Amtsturneringer.                                                                                                        50 m riffel:        Amtsturneringer.                                                                                                        25 m pistol:                                                                                               Amtsturneringer

Foreningens skytter er meget aktive og deltager stort set i alle stævner i amtet.